23-year-old Antoine Jourdan left Grenoble to work as a computer assistant in Paris. His few friends reproach him for living like a hermit at home and for not meeting anyone. One day, he proudly announces that he has met a young woman, Anna. Over the course of the evening, he tells them in great detail about his passionate love story. But he doesn't really manage to convince them. Why not?