While sanitary measures gradually plunge society into totalitarianism, El Che'Pito, the revolutionary clown, learns of the arrest of one of his fellow troupe members. Laure, the Madame Loyal and the clown's companion, calls for revenge and for an all-out attack. Behind the mask of El Che'Pito, Yann Ardois finds himself as the leader of a revolution caught between his posture of leader and his secret cowardice.