After 5 years learning the profession of midwife, “the most beautiful job in the world”, Louise and Sofia are finally entering working life and taking on huge responsibilities in a world where, at a frenetic pace, they handle with birth, motherhood and sometimes death. Will their vocation resist such a storm?