1793, French Revolution. For three years now, Charette, a young man retired from the Royal Navy, has been back home. In the country, the anger of the peasants rumbles: they call on the young retiree to take command of the rebellion. In a few months, the idle sailor becomes a charismatic leader and a shrewd strategist, bringing in his wake peasants, deserters, women, old people and children, of which he makes a formidable army. The fight for freedom has only just begun.