The film immerses us in the free roaming of wild horses in Galicia. We enter their psychological, environmental, and sonic world, breathing in harmony with them. The horse, an animal of prey, has kept the flight instinct, with fear as an innate mechanism inscribed in its genes. This instinct will be challenged: captured, they will be forced to participate in an initiatory tradition: the shaving of the beasts.