On a farm in the Vercors, a farmer-engineer, Jean-Philippe Valla, develops techniques for energy and food self-sufficiency. The choreographer Julie Desprairies comes to work there with her team. Agricultural gesture and dance gesture merge. Working the land and choreography are looking for a more just way of living in the world.