« Do you know what is most extraordinary about Mariupol? None of it inhabitants feared death, even when it was there. Death was already present and nobody wanted to die to no avail. People supported one another at the peril of their lives. They smoke and chatted outside, in spite of the bombs. There wasn’t any money left and life had become too short to be remembered, so people were content with what they had and pushed their limits. There no longer was any past or future, no judging, no implying anything. It was heaven in hell, the delicate wings of the butterfly fluttering closer and closer to one another, the smell of death in its raw dimension. It was the heartbeat of life. » (Shooting notes)