On a cold winter's day in a snowy forest, a mouse is walking, struggling with cold and hunger. Suddenly she comes face to face with a mitten. She rushes inside to make it her home. But after a long nap, she is awakened by many animals begging for shelter. This gives her an idea: to charge an entry fee to anyone taking up residence in the mitten.