The forest no longer frightens anyone. But behind the well-kept lanes and green beige of Sunday picnics, it’s a refuge. A last refuge of life, ferocity and animal tenderness, where the cruel balance of nature demands that each species devour one another just enough to survive and not enough to destroy.