In southern Spain, in the valley of the Guadalquivir upstream from Cadix, the river estuary remains a privileged place for birds of all species. The swamps have kept man from occupying the region, making it a paradise for winged creatures. Here all species from Europe and Africa meet. It’s a passage for the major winged migrations and the Guadalquivir is a best place for European ornithologists to observe.