Nora Helmer has years earlier committed a forgery in order to save the life of her authoritarian husband Torvald. Now she is being blackmailed lives in fear of her husband's finding out and of the shame such a revelation would bring to his career. But when the truth comes out, Nora is shocked to learn where she really stands in her husband's esteem.