In Comoros, three female Muslim basketball players from the national team and their veteran coach, struggle with the lack of infrastructure and the landlocked political and economic situation of this archipelago. Red Card pays tribute to the resilience of these young women and an old man who, against all odds, choose to stay in their country and fight every day to build their future there.