In a Muslim kingdom, a Jewish carpet merchant and his daughter are forced to leave their district or convert themselves to Islam. The trader has to think about a solution who will save him from losing his work and allow him to keep his own faith. Thanks to his daughter, he decides to use his art and tell a tale about a father who have to give in heritage his diamond to his three sons, so he could save his place.