Saman lives in the Coptic district of Mokattam in Cairo. Every morning, he goes with his father to collect and sort rubbish and give food waste to their pigs. One day in April, the Egyptian military governement orders the slaughter of all the pigs in Mokattam. Saman decides to go in search for pigs in Cairo. His journey is gradually transformed into a quest for identity.