Raphaël takes care of his grandmother's flat as she stays in a nursing home. He tells her what happens to the neighbors, what he sees through the window. But an urbanization project is underway and the towers are strangely getting empty. Raphaël, who doesn’t dare to tell the truth, began to lie.