In an imaginary country of the Soviet bloc (Ourasia) and at the height of the Cold War, the trial of Nicolaï Baïlakov, indicted for terrorist attacks and espionage, is the scene of a confrontation between an expeditious justice system and secret services ready to do anything to uncover an espionage network.