Basque Country, 1609. The men of the region are at sea. Ana joins other girls from the village to dance in the woods. Judge Rostegui, given the task of purifying the region by the King, arrests the women and accuses them of witchcraft. He decides to do what it takes for them to confess what they know about the akelarre, a ceremony with magical connotations during which the Devil is said to initiate his servants and mate with them.