In the Goutte-d'Or neighborhood in Paris, Malick spends his time skating. Although he dreams of America, he is confronted by his daily life. From his father he keeps as a legacy the story of Abu Bakr II. This explorer king who would have crossed the Atlantic will enter Malick's life and transform his day.