An emblem of the postwar boom period, the Cité de l’Abreuvoir housing estate designed by Émile Aillaud was declared a Cultural Heritage Site of the 20th Century in 2008. On the eve of its renovation, this site is part of a largely unknown recent urban heritage that sparks controversy.