As the starting point for deportation convoys during the German occupation of France, Bobigny's former train station is a witness to history, and was long forgotten. Today, Ilham, a young Bobigny inhabitant, plunges us into its history with support from the accounts of the descendants of the people deported on Convoy 73, which left from here on May 15, 1944.