There was once upon a time the Grand Duchy of Forilalì where Aladdin lived. After taking part in many robberies, he decided to turn honest for the love of the beautiful Princess Esmeralda. But his intention lasted only a few days. Afterward he found himself in jail with his old companions. They were freed by the magician Magrebì and in a night of lunar eclipse, Aladdin found a magic lamp. He succeeded in cleaning his sister Adalgisa's house with the help of the genie and then, with no help at all, to marry Esmeralda. But evil powers were in action.