A failed film director re-enacts, with his wife and their lover, the scene which was the cause of his impotence. He recovers but a drama occurs. Fifteen years later, their daughter conceived on that particular day frees her family from the tragic repetitive cycle. She in turn will have a child, who will personify the joy of this liberation and the triumph of imagination.