A dozen variety artists, managed by Jean Duroc, have been engaged for a provincial tour but are getting only poor receipts at the box-office. During a boating excursion, Monique Darzzl, who recites, and singer Pierjan come across an angler who bears an uncannily close resemblance to Fernand Raynaud. Duroc, whom they tell about their discovery, has an idea which borders on genius. He makes himself known to the double, a certain Mr. Gaspard, a civil servant spending his holidays in a small local boarding-house, and is so successful in arousing his sympathy over the fate of the company that in the end, Mr. Gaspard agrees to lend his presence to the stage for a few days. He is advertised as "Fernand Raynaud", which is certain to send the box-office receipts soaring ! The members of the company give various pieces of advice to the amateur star and that same evening, dressed up as Fernand Raynaud, he appears on the stage. He gives such a good perfomance that the audience gives him a triumphal ovation...Such a success by an amateur rather annoys the professionals in the company, but nevertheless his efforts ensure that they get paid at long last ! Meanwhile, in Paris, Fernand Raynaud's agent receives a visit from an italian producer who wants to book the famous comedian. Fernand Raynaud is on holiday and has asked that he be left undisturbed. The producer insists... the agent finally gives in and asks the telephone operator to call the star... "You ask for Mr. Gaspard"... The double is in fact none other than Fernand Raynaud himself....