Auguste (played by comic Fernand Raynaud) happens to be in the right place at the right time to save young starlet Francine (Valerie Lagrange) from killing herself -- or more accurately, pretending to kill herself. His supposed heroism hits the news, and before Auguste knows what is happening, a Machiavellian publicist is using him for his own ends. The bank clerk is no fool and soon thinks of a way to come out on top.