One night. On the deserted ski slopes, the nocturnal outing of the snow-grooming machines is being prepared. Twenty-five-year-old Antoine meets up with his team. Right in the middle of the world the hypnotic ballet of the machines, which tirelessly shape the landscape, begins. The mountain rumbles suddenly. Immobilized in the night, Antoine begins a journey in the interval where the myths of a mountain, both feared and venerated, are embodied.