When Pierre learns that his parents are not his parents, he wants to find out who he is and where he comes from. Raised in nature, Pierre has never been confronted with society. He does not know the codes. He will team up with Anna who will help him in his quest and cross a whole gallery of characters as funny as tender. But during his investigation, Pierre will lose his colors – like a photo that fades.