Each week, a team of volunteers at the Mémorial de la Shoah in Paris gather accounts from, and personal archives of concentration camp prisoners and their families. J'aimerais qu'il reste quelque chose encounters those who recount and give, as well as those who listen and receive. Through interviews and stories told, the indelibile presence of absent people is asserted.