In green pastures, a dog lives happily alongside its master, an old and very unusual shepherd. The shepherd isn't merely content to shear his sheep, but transforms the wool into clouds to create rain, thereby perpetuating the life cycle. But if the shepherd isn't eternal, what will happen to the valley? The young dog must be creative and persevere in order to avoid the worst.