Verida is a modern girl. She works in a beauty salon, is addicted to social media and hangs out with her friends. Still, she is engaged to a man chosen by her family. Like many girls her age, she is under pressure to gain a substantial amount of weight in a tradition called gavage, in order to reach the voluptuous body considered in Mauritania a sign of great beauty, charm, wealth and social status. The wedding is fast approaching and meal after meal Verida is starting to challenge everything she always thought was normal: her loved ones, her way of life, and not least, her own body.