Nina Petrovna is a striking Russian beauty coming to Vienna as a mistress of Baron Engrem (Clariond), who is a wealthy and mature man. In Vienna she meets young and handsome Lt. Franz Korff (Gravet) and they fall in love with each other. Baron challenges Korff, but Nina returns to Baron to prevent the duel between her two lovers. She saves the lives of two men, albeit her own life becomes meaningless without her passionate lover.