Pimaï, a young anarchist, is a rebel without a cause : obeying orders, respecting his superiors is too much for him, in spite of his father's sound pieces of advice. For a boy like that, joining the navy is perhaps not the right choice. That what's our hero does. But a good officer (Pierre Renoir) will show him the straight and narrow.