It’s about crossing the entire country to be with your wife in time to hear your baby’s first cry, about saving an international crisis in between two contractions, about finding the strength to put aside your father’s death when your wife has decided to go through with giving birth in a Jacuzzi, or when you steal the cellphone of your patient to find out who the father is. All of this makes for a very special labor day.