Christmas Eve. Sophie, an intern in the emergency psych ward on the brink of a burnout, is tasked with admitting Marie, a disturbed patient who was brought to the ward by the police after a crisis. Despite her incoherent ramblings and obvious psychic distress, there is something special about Marie that troubles Sophie. During their conversation, Marie sees straight through Sophie and reveals things to her that lead Sophie to deeply question her relationship with Vincent, her lover. After this Christmas Eve, nothing will ever be like it was before.