Toward the end of the 1970s, somewhere behind the Iron Curtain, a young boy copes with dismal and rigid everyday life in a pioneer camp. Galambos, whose name means "pigeon," is a naive boy in his early teens, hugely influenced by his father's fascination for American Indians. His imaginary world contrasts with the reality of communist Hungary.