To act against a project of a shale gas drilling project in his home valley, Louis, a rebel expert, decides to take action. With Fred and Clémence, an activist couple, he gets involved in the kidnapping of a Minister of the Republic. However, cowardliness takes place, the team breaks up and things go wrong.