November 22, 1963: John F. Kennedy, the 35th President of the United States of America, has just been assassinated in Dallas. Confronted by the violence of her grief, his widow, Jacqueline Bouvier Kennedy, the First Lady admired for her elegance and culture, tries to overcome the trauma, determined to enhance the president's political heritage and to celebrate the man that he was.