Brad McCallum, strongman and FBI agent, recruits two former friends to a shady operation destined to expose a counterfeiting crime ring who hides behind diplomatic immunity. The almost perfect dollar bills have traces of radioactivity, which allows a scientist to identify it as the product of a «universal duplicating machine» with the capability of cloning practically anything into anything else, except a human being. In the wrong hands, this presents a risk for the humanity.