When Prince Don Vincenzo Gozanga (Vittorio Gassman) decides to remarry after his divorce, the father of the bride-to-be demands proof of the Prince's virility. Soon the whole town is talking about the Prince and what will become of his royal command performance before the prying eyes of his future father-in-law in this costume comedy drama that takes place in 15th-century Italy.