Forty-year-old Pierre Vannier has been married for a few years to a woman from his own generation. One day, when he arrives home he catches her cheating on him. He leaves, slamming the door behind him. A few weeks later, he receives a summons from his wife's lawyer. She's asking for a divorce, but not one that is amicable, it would appear.