The most turbulent years in the life of a genius woman: between 1905, when Marie Curie comes with Pierre Curie to Stockholm to be awarded the Nobel Prize for the discovery of radioactivity, and 1911, when she receives her second Nobel Prize, after challenging France’s male-dominated academic establishment both as a scientist and a woman.