Red Dawn sets two entwined destinies of a king and a volcano against each other. Both confess to us their regrets and their inability to cope with their overwhelming power.
Directly inspired by a quotation by Henri-Frédéric Amiel: Vanity sits enthroned on an inaccessible mountain, everything in the plain below appears insignificant.