Seventeen-year-old Seyna, a teenager of Cameroonian descent, is passionate about the history of France, the country where she was born and which she loves deeply. She has passed her baccalauréat and she will soon come of age. Seyna aspires to only one thing: to get her French citizenship. But her father, Amidou, is vehemently opposed to this.