On a bare hill, an isolated oak lives. Further down, a little house inhabited by young newly-weds expecting a baby. In an unexpected way, the oak gives birth to a small bud that it will try to protect with every excess of nature. To its great joy, the bud transforms into a small bush and then into a young tree. But during a huge storm, the dried-out tree is uprooted.