Georges Federmann, an atypical and iconoclastic psychiatrist, receives French and foreign patients in his office.
Diane, Gilbert, Karim, and Claudine, from the neighborhood, a neighboring village, or another continent, confide there stories there.
For some, it is a question of finding a refuge, or a good listener, while for others it is the desire to live that they wish to preserve.