2004 in Paris. A law bans religious symbols in public schools. Mariam aged fourteen. after a pilgrimage to Mecca with her grandmother, she has decided to wear the veil. Younes, her father ordered her to remove it to go to class but she resists. During those fateful days when she has to choose between being excluded from her school and to keep the veil, she agets closer to Karim, a Muslim boy of her age who she is in love with.