Following a slight accident, a stranger appears in a Provençal village and knocks at the door of the Philippes'villa, asking them for help. Albert Philippe is suspicious but his wife shows some interest in the man. After leaving the Philippe family, the unknown man goes to the village, meets the mayor and buys an island opposite the Philippe villa. It suddenly appears that the mysterious fellow is none other than Balthazar Lemonnier, a well-known millionaire. No sooner is the news disclosed than everybody, including the initially distrustful Mr. Philippe, wants to become his friend...