Michel Levasseur is a joyous reveler who does not care about the next day. So much so that one day a bailiff bursts into his Paris apartment and seizes his furniture on behalf of Raymond Sauvaget, his landlord, a rich food industrialist. But far from resenting Sauvaget's act of hostility, Michel ... becomes his friend. Now Raymond, although prosperous, does not know how to handle women. That is why he asks Michel, a regular Casanova, to give him lessons in seduction...