Valentine navigates between reality and fiction. She writes her life to forget the horrible past which haunts her. In her head, everything is confused. Are the the nice guys reall the bad ones? Between absurd and dark humor, Born To Be Alive deals with the urgency to survive in a schizophrenic world.