A priest, who fell in love with a neurotic actress during a therapy training course, comes to Paris to try his luck with her. There he discovers the chaos of love and sexuality.
Alongside this fictional tale, the filmmaker questions writers/philosophers Michel Serres and Michel Onfray about the Epistles of Paul, or the foundations of the separation of the body and soul in Christianity. He also participates in a transgenerational psychoanalysis session with Bruno Clavier, a specialist in the field, and they both question the filmmaker's family secret: his grandmother was the daughter of a priest.