For this family of fishermen and farmers, hard labour is part of their everyday life. Everybody participates in the balance of the yard and goes about their tasks in the respect for the karaboro tradition. Family values are in the center of life and govern the social organization.
Four points of view, four voices share fragments of their thoughts, their stories: Diéta and Adiara are co-wives, married to Seydou for more than twenty years. Uncle is the son of Diéta and Seydou, he is about twenty, and Abdoul, younger brother of Seydou, is a father. They deliver us their hopeful vision of the world, of future and of the humanity.